söndag 11 januari 2009

love butterflies..

denna kör jag med ett tag :-)

Gick ju iväg till grannars igår o fick lammstek o mandelpotatis (pressad potatis i mördegsknyten) Jättegott, vi hade jätte trevligt...mycket skratt o mycket lek, både för oss vuxna o barn...Angelina tyckte det var kul med alla barn, och all lek inne på deras lekrum...
Sen när hon var som tröttast vid 21, då tog hon en powernap, och sen när grannars bredvid våra grannars oxå kom över, ja då var hon redo o charma alla igen...Men vid 12 slaget..då orkade jag inte bära omkring på henne längre, och hon somnade sittandes i min famn då lill trollet :-)
Jag drack 3 glas vin, och bakis idag, fy ska inte dricka igen känns det som, trodde jag skullle måsta springa o spy...Snacka om ovan att dricka...Och egentligen kanske det inte var så oväntat heller, jag åt nästan inget under dagen, och hann inte heller peta imig så mycket hos grannars, Angelina satt i mitt knä, och det gör ju att man skyndar allt man kan...
Nu har jag plockat undan allt med julen oxå..känns skönt, och allt är uppe på vinden oxå...de fina tomtarna är nu undanstoppade tills nästa jul..
Nu saknar jag Jennifer oxå...Så tyst o tomt hemma här när hon är hos sin pappa..Hon är ju värsta musik tjejen, så musik o dans är det enda som hägrar hos henne..Så det är aldrig tyst när hon är hemma...Men nu kommer hon iafall om nåra timmar, och stora tjejen ska operera sig på tisdag - jag tror jag gruvar mig mer än henne...stackarn ska ja va på fastande mage, och vi ska infinna oss där på morgon, men det är inte alls säkert att operation inträffar på fm, det beror på belastning o prio...Och ett stort födelsemärke på låret har kanske inte värsta prion...JA ja man får väl vara glad att vi fått tid ändå på Astrid Lindgrens...
Nu ska jag göra nån nytta...Paul ligger o snarkar gott här bredvid o Angelina sover ute i inglasningen....

2 kommentarer:

Preffen sa...

tack för styrkekramen, den värmde gott. Är så frustrerande o man känner sig så maktlös. Ser han bara liggandes där helt utslagen stackarn.
Jäklars vilken snygg bakgrund, vill ha. Var det svårt eller gör man som med den andra bara klistrar in?
Let me know!
kramis

Mamma & Trollets Blogg... sa...

Hejhej! Var ett tag sedan man hörde ngt från dig... Vad tycker du om min blogg visst blidde den fin, din vart åsså skit snygg... Märks att du ÄLSKA fjärilar... Men hur har du fått till överbannern på bloggen den med korten på... skulle vilja he en sånn på Dessan...=)
Nu sitter jag på skolan så jag ska koppla ner allt och sätta mig med böckerna och skriva lite... Hoppas ni alla mår bra och att vi snart hörs av igen!?! //kram