tisdag 13 januari 2009

familjen krycka :-)

ja visst nu är det två i familjen som hoppar på kryckor...
Operationen gick bra idag, men gud vilket tid det tar på sjukhus, vi var inne halv 11 och hon blev nersövd ca 13, halv tre vakna hon igen o sen fick vi vänta en timme på uppvak innan vi blev indragen på avdelningen igen ytterligare en timme..kom inte hem förrän efter 17...och då var jag tröttast..shit vad man blir tom i skallen att sitta rakt upp o ner på en stol en hel dag...och riktigt ont i svanskotan, hårda stolar !!
Födelsemärket tog de bort helt, men eftersom det var så stort så blev huden otroligt spänd när de sydde ihop, och därför får hon hoppa på kryckor i 2 veckor och ingen idrott eller dans på en månad...stackarn, men nu är ju märket borta iafall...det kommer nog kännas ovant att se om 2 veckor när stygnen ska tas bort...
Tittar på 'House' just nu och ett svårlöst fall....diggar denna serie, fast idag tyckte jag det var jobbigt med sjukhus, och fick ont i magen när man ser alla barn på Astrid Lindgrens, på uppvaket var det flera barn under 1 år, och det känns verkligen när man funderar....jag hoppas verkligen och håller tummar o tår att aldrig mina barn eller nära o kära måste läggas in för nått allvarligt..det är min stora fasa..att nån blir sjuk som man älskar så mycket...
Nu är det slut på tv och jag ska ge Jennifer alvedon innan hon ska knoppa in, och jag o Paul ska gå o mysa i sängen...Angelina sover snällt i sin säng redan...

Bye bye

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst var det en sjuk dokumentär! Hoppas att alla kryckmänniskor blir bättre snart.

Marie sa...

Vad skönt att det gick bra.
Kommer själv ihåg när Jeppe skulle opereras. Fy vad jobbigt det var att bara gå och vänta timme efter timme och inte veta hur han mådde.